Un dels dolors
de cap més freqüents en segon curs d’Educació Primària és la resta portant-ne.
Quan l'alumne s'ha d'enfrontar a aquest tipus de restes per primera vegada, sol
tindre problemes per a entendre i assimilar aquesta operació matemàtica. Per
exemple, si ha de restar 45 menys 26, en un principi no entén com és possible
que no puga restar el número 45 si és major que el número 26. L'apreciació de
l'alumne és correcta, ja que col·loca el subtraend 45 i davall el minuend 26 i,
comprova ràpidament en la fila de les unitats que cinc és menor que sis, per
tant no pot restar.
Davant
d'aquest dilema, la millor manera de comprendre què està passant és fer ús dels
materials lúdicomanipulatius. A través d'aquets instruments físics l'alumne
podrà posteriorment escriure els resultats per mitjà de la representació
gràfica. Una vegada haja entés quin és el procediment per a aconseguir el
resultat amb els materials, l'estudiant ja estarà en disposició d'executar la
resta de forma mental.
En la següent
adreça web s'oferixen diversos materials per a treballar la resta portant-ne de
manera manipulativa. Ací vos deixe l'enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=JcWzhKzjXbk
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada