Els professionals de l'educació, amb la idea de trobar
altres alternatives didàctiques a les aules han anat investigant altres
metodologies d'ensenyança que resultaren més estimuladores per als alumnes.
Models convencionals on el principal protagonista era el mestre, (perquè només
ell era la font d'informació) han quedat amb el pas del temps defenestrats. En
la societat actual, qualsevol estudiant, gràcies a les noves tecnologies de la
informació i la comunicació pot il·lustrar-se de manera autònoma en una matèria
o àmbit formatiu que assenta interés o curiositat. Açò fa que
l'ensenyança-aprenentatge de hui en dia prenga una altra dimensió diferent de
com l'havíem conegut en el segle XX. L'estudiant passa de ser subjecte passiu a
subjecte actiu.
Un d'aquets canvis entre molts altres, ha vingut de la mà dels materials manipulatius. Es tracta d'un recurs per a l'aprenentatge de les matemàtiques molt adequat per a treballar a les aules des d'edats primerenques. Les seues diferents formes en blocs lògics; regletes; àbacs; policubs; tangram; blocs multibase 10; trencaclosques o puzzle; blocs geomètrics; geoplà; etc. fan que siguen atractius i motivadors per a l'ensenyança a l'àrea de matemàtiques tant per a alumnes com per a professors.
Abans de finalitzar amb aquesta primera entrada en el bloc, vos deixe el enllaç d’un vídeo de la professora Núria Franquesa. A través d'un assaig amb fraccions, l'autora ve a dir-nos que, dotar l'alumnat de protagonisme i autonomia a l’aula unit a l'experimentació amb materials lúdicomanipulatius és garantia d'èxit. http://srvcnpbs.xtec.cat/creamat/joomla/index.php/innovacio-i-recerca/llicencies-destudi/345-trencant-partint-repartint
Un d'aquets canvis entre molts altres, ha vingut de la mà dels materials manipulatius. Es tracta d'un recurs per a l'aprenentatge de les matemàtiques molt adequat per a treballar a les aules des d'edats primerenques. Les seues diferents formes en blocs lògics; regletes; àbacs; policubs; tangram; blocs multibase 10; trencaclosques o puzzle; blocs geomètrics; geoplà; etc. fan que siguen atractius i motivadors per a l'ensenyança a l'àrea de matemàtiques tant per a alumnes com per a professors.
Abans de finalitzar amb aquesta primera entrada en el bloc, vos deixe el enllaç d’un vídeo de la professora Núria Franquesa. A través d'un assaig amb fraccions, l'autora ve a dir-nos que, dotar l'alumnat de protagonisme i autonomia a l’aula unit a l'experimentació amb materials lúdicomanipulatius és garantia d'èxit. http://srvcnpbs.xtec.cat/creamat/joomla/index.php/innovacio-i-recerca/llicencies-destudi/345-trencant-partint-repartint
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada