Hola a tots i benvinguts al meu bloc!
Sóc Francisco Javier Sánchez Pérez graduat en Mestre
d'Educació Primària. El present bloc està enfocat a l'ensenyança-aprenentatge a l'àrea de les matemàtiques. En ell, trobareu per una banda, una unitat didàctica i per altra banda, una varietat de recursos didàctics a través de
materials manipulatius molt interessants per a la seua aplicació a les aules
d'Educació Infantil i Primària.
La unitat didàctica té per títol: "La
suma i la resta amb regletes de colors". Consistix fonamentalment a
aprendre a sumar i restar operacions matemàtiques senzilles d'una manera lúdica
i estimuladora per mitjà de les regletes
de Cuisenaire. El treball es desenvolupa concretament en dues sessions a l'aula i una sessió a la sala d'informàtica.
La unitat didàctica està dissenyada respectant i aplicant els continguts que
promulga la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa, la LOMQE.
Així mateix, va dirigida a discents de primer curs d'Educació Primària. Aquesta unitat didàctica, part d'una inquietud personal: com afavorir el procés
d'aprenentatge en els estudiants en referència a les sumes i les restes.
Per a concloure, afegir que a través de les regletes de Cuisenaire es procura vincular l'ensenyança-aprenentatge amb el joc i la recreació. El seu aspecte físic tan motivador, el seu baix cost econòmic, i sobretot, les diverses alternatives matemàtiques que oferixen les regletes de colors per a treballar a l'aula, són arguments suficients per a apostar per aquest material lúdicomanipulatiu en relació a la unitat didàctica.
Per a concloure, afegir que a través de les regletes de Cuisenaire es procura vincular l'ensenyança-aprenentatge amb el joc i la recreació. El seu aspecte físic tan motivador, el seu baix cost econòmic, i sobretot, les diverses alternatives matemàtiques que oferixen les regletes de colors per a treballar a l'aula, són arguments suficients per a apostar per aquest material lúdicomanipulatiu en relació a la unitat didàctica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada